maandag 21 januari 2013

Old books………

Ik heb er wel wat mee, met héle oude boeken.

huis inrichting 008

Zo kocht ik dit exemplaar op een brocante in Belgie.

huis inrichting 009

De omslag is behoorlijk versleten maar dat vind ik juist zo mooi.

huis inrichting 012

Het is een oud frans woordenboek.

huis inrichting 013

Zal het uit 1852 komen? Of zal dat de 1e druk zijn? Het is in ieder geval wel heel oud.

huis inrichting 011

En dit oude kerkboekje vind ik ook zo schattig.

huis inrichting 014

Hij is ook in het frans.

huis inrichting 016

En er zit ook nog een bid prentje in.

huis inrichting 018

Met mooie illustratie’s.

huis inrichting 019

En ze staan zo leuk op een stapeltje.

huis inrichting 021

Mooi hé?

Groetjes Antoinette

7 opmerkingen:

Mirjam zei

Hoi Antoinette,
Ze zijn heel erg mooi, en ook zo decoratief. Je hoeft ze helemaal niet te kunnen lezen, tenzij je frans heel erg goed is natuurlijk, maar zo op een stapel staat het fantastisch...
Ik wens je een heel fijne nieuwe week,
Lieve groet,
Mirjam

Ger zei

Prachtig stapeltje....niet alleen decoratief maar ook antiek.
Het Bidprentje van de wonderbaarlijke verschijning van Maria in 1858 aan Bernadette Soubirous in Lourdes, een van de meest beroemde bedevaartplaats in Frankrijk aan de Spaanse grens.

Fijne avond en lieve groeten!!
Ger


theeleuten zei

Je kan er zo leuk mee stapelen...prachtige exemplaren heb je!!

Groetjes Evelien

The things I like to do zei

Jouw Frans zal wel uitstekend zijn met al die franse boeken!Ze zijn in ieder geval mooi om naar te kijken.

Mayflower zei

Wat heb je een mooie verzameling oude boeken Antoinette en wat is dat eerste exemplaar al oud. Mooi die verweerde kaften en prachtige versieringen.
Fijne avond en een lieve groet, Mea

Anita zei

Heeh Antoinette!
Leuk dat je op mijn blogje was!Ik zit wat jaloers naar jou schitterende oude boeken te kijken.Ik kan er ook nooit aan voorbij lopen.Het viel mij laatst wel op dat in de kringloopwinkel de franse boeken veel duurder waren dan de engelse en nederlandse.Die voelen zeker ook een trend in oude franse boeken aankomen!!Maar ik vind ze super.Veel plezier ermee!
Groetjes,Anita.

Judith zei

O ja, ik ben ook dol op die oude boeken en vooral gestapeld! Dat eerste boekje wat je laat zien, is volgens mij waals... toch net een tikkie andere taal dan frans;-)

En dat rozenkransje erop... Perfect!

Fijne avond X