woensdag 14 oktober 2009

Hé eikel!

Nou denken jullie natuurlijk; wat is dat nu voor rare titel? Maar daar bedoel ik natuurlijk gewoon de eikel mee; de boomvrucht van de eikenboom. Pas geleden hadden de jongens en ik een hele zak eikels gevonden. Die heb ik eerst laten drogen en ik heb daar vanochtend even een leuk kransje mee gemaakt. Nu sluiten ze natuurlijk niet helemaal goed aan elkaar, dus heb ik de gaatjes met kleine plukjes watjes. Zo geeft het al een beetje een winters effect.

eikel kransje 011

eikel kransje 012   eikel kransje 016eikel kransje 015eikel kransje 014

eikel kransje 013

En verder heb ik nog een paar leuke kussens gekocht voor op de bank. Twee grotere en twee kleinere. Ik viel gelijk voor de opdruk van de kussens, maar ik viel ook gelijk voor het leuke prijsje wat eraan hing, want de grotere kussentjes waren maar 3,95 en de kleinere kussentjes waren maar 2,25. Nou, voor dat geld kon ik ze natuurlijk niet laten liggen, en ik was wel toe aan een paar nieuwe kussentjes.

eikel kransje 017

eikel kransje 018 eikel kransje 020

eikel kransje 019

En dit zijn de kleintjes, die hebben het formaat van een half kussen. Heel erg schattig.

eikel kransje 022

eikel kransje 023eikel kransje 024 eikel kransje 025

10 opmerkingen:

LiLi M. zei

Ik vind je krans hartstikke mooi geworden en je titel is ook leuk! Geniet maar van je nieuwe kussens, groetjesssss....

theeleuten zei

Haha..leuke titel.....
Maar leuk idee je krans...ik had ook al plannen om van het weekend naar het bos te gaan en van alles mee te nemen en dan kransen maken!!
Leuke kussens en voor die prijs...kun je niet laten liggen!
Mooie achtergrond heb je!!

Groetjes Evelien

Mayflower zei

Hoi Antoinette, je krans is prachtig geworden en dan je kussentjes, waar koop je deze voor dat geld.......ze zijn heel mooi.
Fijne avond en groetjes, Mea

Yvonne zei

Wat leuk die krans zeg !
pas had Femke (net 6 jr) ook wat eikels gevonden, nu zat er 1 bij die was heel groot, met het hoedje nog op, kortom echt een mooie, ze zat dat ding eens uitgebreid te bekijken en zegt heel hard, kijk es mam, dit is een grote eikel ! liep er net een hele deftige meneer langs haar heen en keek eens om, gelukkig schoot de beste man in de lach, maar ik voelde me toch ietsje opgelaten hahaha
ik vind je kussens ook erg leuk !!!

groetjes Yvonne

prinsesselinn zei

hoi,
jij heb een mooij blog.
i would like if you got a google translator, because i understand some dutch but not all;)
Then you can have readers from all over the world.
have a nice thursday;)

M. zei

gave kussens!!!!!!!!
je krans is ook leuk geworden!
en nu lekker genieten...

groetjes

Muggensteekjes zei

Hoi Antoinette,
mooi geworden de eikelkrans,en ook je kussentjes zijn erg leuk en dat voor zo'n zacht prijsje, super hoor.
Groetjes, Ingrid.

tons zei

Nou Antoinette, prachtig die eikeltjes-krans en heel mooi gedaan met die watjes ertussen. Hier was vannacht al wat vorst geweest. Wij kelderen in een week tijd, 25 graden naar beneden. Ook je kussentjes zijn toppie en dat voor die prijs, het lijkt wel een beetje op de achtergrond van je blog. Heel veel plezier de komende week in de ardennen. Geniet ervan! Tante

Blue Cottage zei

Hoiiii,
Mooie krans, zelf zoek ik altijd van die ronde eikels om een krans te maken.
Grappig wet die watjes ertussen weer eens wat anders als mos.
Gr Cobi

Pieternel zei

Heey hallo,

Die krans is leuk geworden, en ja een eikel blijft een eikel......

Pieternel